Remarketing – povratite izgubljene kupce i privucite nove

Remarketing povratite izgubljene kupce i privucite nove

Remarketing je opcija koja vam preko Google Display mreže (Google-ove platforme za oglašavanje Adwords-a) omogućava ponovni prikaz oglasa unapred definisanoj grupi ljudi.  Princip rada je jednostavan. Na svoj sajt postavite određen kod za praćenje, koji na kompjuter posetioca postavlja tzv. “kolačiće” na osnovu kojih mu prikazije reklame širom Google-ove display mreže.

Drugim rečima, baneri prate konkretnu osobu (bivšeg posetioca vašeg sajta)  po sajtovima koji su deo Google Dispalay mreže, a koje posećuje nakon vašeg (npr posetili ste određenu prodavnicu i po izlasku, oglas te prodavnice vas prati gde god posle otišli). Remarketing je koristan svima koji žele da povećaju prodaju na svom sajtu, posećenost, broj registracija, prijave na newaletter-e, a dobar je i za jačanje brand awareness-a.

Pored toga što imate mogućnost  da vašu reklamu servirate svim posetiocima vašeg sajta, možete je servirati i onima koji su posetili samo deo vašeg sajta odnosno specifičnu stranicu. Konkretno, uzmimo kao primer sajt koji prodaje tehničku opremu. Posetioce možete raščlaniti na one koji su posetili stranicu sa računarima, one koji su posetili stranicu sa mobilnim telefonima, zatim stranicu sa accessoarima itd.  Svi oni su vaši potencijalni kupci, što ih čini kvalitetnim kandidatima za ponovan dolazak i kupovinu. Tada je cilj zadovoljen.

Remarketing: povratite izgubljene kupce i privucite nove

Remarketing: povratite izgubljene kupce i privucite nove

Da bi vam još bliže približili kompletnu sliku funkcionisanja remarketing-a, možemo napraviti osnovnu podelu posetilaca. Te grupe koje želimo ponovo targetirati sami biramo i prilagođavamo ih isključivo našim ciljevima.

Grupe mogu biti:

  • svi posetioci sajta
  • posetioci koji su došli na konkretnu stranu ili segment/sekciju sajta
  • svi posetioci koji su uspešno izvršili postavljeni cilj (koji su ostvarli konverziju koju ste postavili)
  • odnosno, sami možemo napraviti grupu po našim pravilima.
Remarketing povratite izgubljene kupce i privucite nove (2)

Remarketing povratite izgubljene kupce i privucite nove (2)

Naravno, ovakav princip dostupan je na sajtovima bilo koje vrste, ne samo onim koji se bave prodajom. Takođe treba napomenuti da je vrlo važno da vam je sajt user-friendly tj. da vam je raščlanjen na sve sekcije koje obuhvata vaše poslovanje. Recimo da želite da povećate prodaju monitora, kako bi smanjili zalihe.

Ukoliko vaš sajt ima samo sekciju računarska oprema koja nije dalje raščlanjena na kućišta, monitore, miševe itd., nego je sve svrstano pod jednu grupu, vi ne možete znati šta su konkretno tražili posetioci te stranice. Remarketing-om vi možete targetirati nekog ko je posetom baš te sekcije gledao ponudu kućišta, jer monitor već ima i ne planira kupovinu istog, čime dolazi do trošenja novca na pogrešnu grupu ljudi.

Ukoliko se bavite online prodajom,  primer remarketing liste mogao bi biti skup svih korisnika koji su posetili vaš sajt, ali nisu ostvarili kupovinu. Oni su potencijalni kupci. Vi želite da ih vratite u vašu on-line prodavnicu i ponudite im bolje uslove.

Formiranjem remarketing liste

Formiranjem remarketing liste sa takvim korisnicima možete ostvariti prikazivanje oglasa datoj grupi sa pozivom da ponovo posete sajt i pogledaju nove, specijalne ponude. Vrlo praktično, složićete se.

Danas se podrazumeva da sajt koji želi da promoviše svoj novi/postojeći proizvod/uslugu, da poveća prodaju, broj registrovanih korisnika, posećenost, da gađa konkretne ljude, kojima vaš brend ili konkretan proizvod/usluga znači ili je potrebna.. koristi remarketing kao opciju za postizanje istog.

Mnogobrojne knjige, blogovi, istraživački i seminarski radovi, članci i časopisi iz sveta Advertising-a govore o Remarketingu kao alatu za vraćanje izgubljenih kupaca i privlačenja novih. Ukoliko se pronalazite u ovoj priči, zasucite rukave i istražite digitalni svet marketinga i sve mogućnosti koji vam isti pruža. Mogućnosti su nepregledne i čekaju vas remarketing .

Slično na toj temi:

Komentari

Komentara